Opiniile exprimate în publicaţiile din blog aparţin bloger-ilor, şi nu neapărat reflectă poziţia resursei PrincipiulDivin.md, ori cea a Comunității Unificării.
Răspunderea pentru conţinutul publicațiilor din blog este purtată în întregime de către autorii acestora.

Русский
 
(0 voturi)

Cărţile Apocrife Ale Noului Testament. Epistola Lui Barnaba

  • Publicat de 

Cărţile Apocrife Ale Noului Testament. Epistola Lui BarnabaEpistola Lui Barnaba este un mic tratat teologic (nu o epistolă), care dezbate întrebări cu care s-au confruntat urmaşii lui Isus încă din primele zile ale lucrării Sale: cum ar trebui să interpreteze Creştinii scripturile Evreieşti? Care este natura relaţiei dintre Creştinism şi Iudaism?

Scriind într-o vreme în care nivelul antagonismului dintre Biserică şi Sinagogă era încă ridicat, autorul anonim al "epistolei" este preocupat să demonstreze că moartea lui Cristos pe cruce reprezintă un sacrificiu care împlineşte un plan stabilit în Vechiul Testament (9.7-9). În cursul interpretării sale cu privire la Vechiul Testament, el adoptă o atitudine radical anti-Evreiască, unică în literatura Creştină de la începuturi. Într-un atac susţinut la adresa Iudaismului, autorul declară că prevederile distincte ale Legii mozaice, inclusiv sacrificiile de animale şi templul în sine, reprezintă greşeli derivate din orbirea Evreilor, şi din faptul că aceştia s-au sprijinit pe un înger rău (9.4).

Pe baza unei interpretări alegorice a Vechiului Testament, inclusiv a legilor alimentare din Levitic, el dă acestuia un sens cu totul străin de intenţia autorilor originali. Autorul încearcă să arate că numai Creştinii înţeleg adevăratul sens al Scripturilor(10.12) şi că aceştia sunt moştenitorii adevăraţi şi intenţionaţi de Dumnezeu ai legământului Său.

Pe scurt, Epistola lui Barnaba constituie un exemplu bun şi timpuriu cu privire la ceea ce a devenit metoda dominantă de interpretare a Bibliei în Biserica primară şi în cea medievală.

Este general acceptat faptul că autorul era din Alexandria, dat fiind ataşamentul lui faţă de abordarea alegorică, pentru care Alexandria era bine cunoscută, şi datorită faptului că de aici provin cele mai timpurii dovezi ale existenţei acestui document. El pare să fi fost scris după distrugerea templului din Ierusalim, în anul 70 d.Cr., dar înainte ca oraşul să fie reconstruit de Hadrian, după revolta din anii 132-135 d.Cr. Nu este posibilă o precizie mai mare între limitele menţionate.

Textul a fost reconstruit pe baza următoarelor mărturii:
- codex Sinaiticus, secolul al IV-lea d.Cr. (în limba greacă);
- codex Hierosolymitanus, 1056 d.Cr. (în limba greacă);
- 9 late related MSS (în limba greacă);
- un fragment din papirusul 9:1-6 (în limba greacă);
- traducerea numai a capitolelor 1-17 (în limba latină).

© https://www.voxdeibaptist.org

Ultima modificare: Vineri, 12 Septembrie, 2014, 16:46:28
Logați-vă pentru a posta comentarii.