Conceptul Mesianic: Întoarcerea Lui Hristos? Când?
- Опубликовал Eugen
CÂND VA REVENI HRISTOS?
În Matei 24:36, Isus a spus:
Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie...
indicând că ar fi inutil să speculăm asupra timpului întoarcerii Sale.
Cu toate acestea, acelaşi verset spune că Tatăl ştie, iar Amos 3:7 spune:
Domnul nu face nimic fără să fi descoperit taina Sa proorocilor, slujitorii Lui
Astfel, putem înţelege că prin profeţi, Dumnezeu va înştiinţa cu siguranţă pe oameni despre a doua Venire a lui Hristos.
Avem aici unele exemple, luate din cursul Restaurării despre cunoaşterea de dinainte a ceea ce avea să se întâmple:
- Dumnezeu l-a prevenit pe Noe despre potop şi pe Lot despre distrugerea Sodomei şi Gomorei;
- Dumnezeu a revelat momentul naşterii lui Isus familiei lui Ioan Botezătorul (Luca 1:41-45); magilor de la Răsărit (Matei 2:1-12); lui Simion (Luca 2:26-32); păstorilor din câmpie (Luca 2:8-12, 15); Anei (Luca 2:38); lui Iosif (Matei 1:20-22); şi altora.
În întreaga istorie a Providenţei lui Dumnezeu, poate oare fi un timp mai important pentru Dumnezeu decât acela al venirii lui Mesia?
Cum să nu spună Dumnezeu oamenilor când însuşi Fiul Domnului va veni pe pământ ca să îndeplinească scopul pierdut al Creaţiei?
Însă, pe de altă parte Isus a mai spus că va reveni ca un hoţ (Apocalipsa 3:3), şi tot El a spus şi că nu va veni ca un hoţ pentru cei ce sunt în lumină (1 Tesaloniceni 5:4-6) şi pentru cei ce vor rămâne treji (1 Tesaloniceni 5:4-6, Apocalipsa 3:3).
Este limpede deci, că pentru acei credincioşi care se roagă mereu şi sunt treji şi în lumină, Dumnezeu va prezice venirea Domnului astfel ca ei să se poată pregăti (Luca 21:34-35).
De vreme ce Providenţa Divină pentru Restaurare se va realiza prin Mesia, El este cel mai preţios rod al întregii istorii.
Fundamentul pregătit pentru Acest preţios Mesia a fost Iudaismul şi Israeliţii, începând cu familia lui Iacob. Totuşi, cum s-a explicat deja, poporul lui Israel nu a crezut în Isus şi astfel, Dumnezeu a dezvoltat un al "Doilea Israel" multi-rasial (Creştinismul) al celor ce au crezut în Isus.
Formula Providenţială Divină care se găseşte în istoria Israelului trebuie regăsită şi în istoria Creştinismului, fiindcă Dumnezeu a pregătit Creştinismul să fie "Al Doilea Israel" mondial, în locul primului Israel, pierdut.
Istoria primului Israel care a început cu Iacob şi istoria celui de al "Doilea Israel" care a început în vremea lui Isus, trebuie să urmeze ambele acelaşi proces pentru îndeplinirea scopului de pregătire a primirii lui Mesia pe pământ.
Istoria Israelului şi istoria Creştinismului diferă în termenii erelor istorice, evenimentelor, ariilor geografice şi substraturilor culturale. Cu toate acestea, rolul istoriei centrale în Providenţa lui Dumnezeu pentru Restaurare a trecut inevitabil de la Israel la Creştinism.
De vreme ce ambele Providenţe urmau să pregătească Fundamentul pentru Mesia, scopul lor a fost acelaşi.
Am comparat deja aceste două istorii din punctul de vedere al Providenţei lui Dumnezeu pentru Restaurare. Să analizăm acum timpul revenirii lui Hristos pe baza acestei comparaţii.
Istoria Israelului, de la Iacob la Isus, a fost împărţită în sase sub-perioade majore:
- Perioada De Sclavie În Egipt;
- Perioada Judecătorilor;
- Perioada Regatului Unit;
- Perioada Regatelor Divizate De Nord Şi De Sud;
- Perioada Captivităţii Şi Revenirii Israeliţilor;
- Perioada De Pregătire Pentru Mesia;
Aceste şase sub-perioade alcătuiesc de fapt o singură eră Providenţială de 1930 de ani, în timpul căreia Dumnezeu a dorit să desăvârşească Providenţa pentru Restaurare.
Numai că, atunci când primul Israel nu şi-a putut îndeplini responsabilitatea de a crede în Mesia, Dumnezeu nu a avut altă alternativă decât să prelungească Providenţa pentru Restaurare.
Perioada de la Isus la a doua Venire este şi ea împărţită în şase sub-perioade majore:
- Perioada Persecuţiei Din Imperiul Roman;
- Perioada Bisericilor Creştine Sub Sistemul Patriarhal (Perioada Patriarhilor);
- Perioada Regatului Creştin;
- Perioada Regatelor Divizate De Vest Şi De Est;
- Perioada Captivităţii Şi Revenirii Papalităţii;
- Perioada De Pregătire Pentru A Doua Venire;
Şi aceste şase sub-perioade acoperă o perioadă de 1930 de ani.
După cum observăm, anul 1930 nu este un moment pe care trebuie să-l aşteptăm cu speranţă, deoarece a trecut deja.
Atunci, de ce nu am fost noi martorii pe pământ a Judecăţii de Apoi, şi a slavei celei de a doua Veniri? Dacă a doua Venire are loc în văzduh, atunci gloria Domnului s-ar fi răspândit deja asupra lumii.
Cum s-a explicat deja în articolul Conceptul Mesianic: Întoarcerea Lui Hristos Conform Scopului Creării Universului, Domnul nu va veni la propriu pe nori; a doua Venire va avea loc prin naşterea lui Mesia în carne, pe pământ.
Atunci, este 1930 anul precis în care s-a născut Mesia?
Este imposibil să fie stabilit cu exactitate anul naşterii lui Mesia, din cauza unei diferenţe de până la zece ani, care a fost deseori observată în istoria Providenţială.
De exemplu, perioada de persecuţii din Imperiul Roman urma să fie de 400 de ani, dar de fapt a durat numai până în 392 e.n.
Perioada pregătirii pentru a doua Venire a început cu Reforma în 1517 şi s-a terminat 400 de ani mai târziu. Bazat pe aceasta, a doua Venire ar fi trebuit să se întâmple în 1917.
Astfel naşterea lui Domnului Celei De A Doua Veniri ar trebui să fi avut loc aproximativ între 1917 şi 1930!
Pentru ca să căpătaţi o convingere raţională şi istoric-veridică referitor la perioada dintre 1017-1930, vă recomand vizitaţi Biserica Unificării pentru a studia următoarele subiecte:
Introducere la Capitolul Perioadele Providenţiale Paralele.
Paralele 1. Perioadele Epocii Providenţei de Restaurare (De La Avraam Până La Isus)
Parelele 2. Perioadele Din Epoca Prelungirii Providenţei De Restaurare (De La Isus Până La A Doua Venire A Lui Mesia)
Paralele 3. Perioada De Sclavie În Egipt Şi Perioada De Persecuţii În Imperiul Roman
Paralele 4. Perioada Judecătorilor Şi Perioada Conducerii Bisericii Regionale
Paralele 5. Perioada Regatului Unit Şi Perioada Imperiului Creştin
Paralele 6. Perioada Regatelor Divizate de Nord şi de Sud şi Perioada Regatelor Divizate De Est Şi De Vest
Paralele 7. Perioada De Exil Şi Întoarcere A Israelului Şi Perioada De Exil Şi Întoarcere A Papilor
Paralele 8. Perioada De Pregătire Pentru Venirea Lui Mesia Şi Perioada De Pregătire Pentru Cea De-a Doua Venire A Lui Mesia
Când Isus a venit acum 2000 de ani, El nu a proclamat imediat scopul naşterii Sale, şi nici nu a început imediat judecata.
A existat o nevăzută şi o neauzită, dar solidă perioadă de pregătire în viaţa Sa particulară, iar apoi o perioadă de misiune publică pentru pregătirea fundamentului îndeplinirii scopului Mesianic.
La a doua Venire, Domnul va trebui să treacă printr-un proces de pregătire asemănător, după naşterea Sa.
Înţelegând cele petrecute în timpul Providenţei pentru Restaurare, putem înţelege că timpul pe care îl trăim reprezintă perioada de pregătire pentru apariţia Domnului. Numim timpul celei de-a doua Veniri a lui Hristos, Zilele din Urmă.
După cum este explicat în capitolul Ultimele Zile, zilele noastre sunt Zilele din Urmă.
Prin urmare, se poate spune că trăim vremea în care Hristos trebuia să revină, sau a revenit deja.
Urmează continuarea...
© Prezentare Generală A Principiului - Nivelul Patru (Ediţie Românească)